Mina tips inför bokrean

Nu på tisdag börjar årets bokrea. En höjdpunkt för oss boklusar.

Av de böcker jag redan läst är detta mina tips till Er inför bokrean.

    
  

Flyga drake och Tusen strålande solar har jag tipsat Er om förrut. Det är fantastiska böcker.
Faller fritt som i en dröm tycker jag Ni ska läsa om Ni vill ha insikt i Palmemordet.
Flickan under gatan tipsar jag om eftersom Roslund och Hellström skriver underbara deckare med tänkvärda teman. Meningen med livet är fylld av citat och underfundheter.
Svensk maffia är en välskriven bok med skrämmande innehåll om dagens Sverige.
Dödergök ställer Katarina Wennstam några av Sveriges djupaste fördomar på sin spets.


Själv kommer jag att satsa på följande reakap.

   
    


Den hungriga prinsessan är jag nyfiken på och har tummat många gånger på. Nu slår jag nog till.
Det femte barnet köper jag för att Doris Lessing fick nobelpriset för något år sen.
Kafka på stranden vill jag läsa eftersom jag nyss läst Murakamis Nyckelfågeln.
En kvinnas resa tycker jag om temat på trots att jag är tveksam till Agneta Sjödins författarskap. Hon får chansen att överbevisa mig.
Smuts vill jag absolut läsa eftersom hennes dödergök är en fullträff.
Du är en av oss är en sann berättelse om underrättelsetjänsten under världskriget. Sanna berättelser passar mig som hander i handsken.
Himlaya förändrade mitt liv är en filosofisk bok som förhoppningsvis ger eftertankte till livet.
Lyckan, kärleken och meningen med livet har fått mycket bra kritik utomlands så den vill jag absolut läsa trots den dåligt satta titeln.
Arkologins största upptäckter vill jag ha eftersom det fascinerar mig att läsa om jordens underverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0