Konsumtionsutmaning.

Nu har jag bestämt mig.

Jag ska utmana mig själv att inte shoppa på 2 månader - februari och mars.

Mina regler är få och enkla.

1. Jag tillåter mig själv till köp av ett plagg per månad.
2. Det är ok att inhandla begränsat med strumbyxor, underkläder och sockar, men endast vid behov.

Anledningen till detta är att jag anser att jag och många med mig handlar ALLDELES för mycket och ofta. Inget fel på det egentligen har man råd får man göra vad man vill och mår bra av. Har dock haft sådana här handlingsfria månader förr och insett man mår BRA av det !!! Det blir en tid av fundering kring vad som är viktigt och vad som man kan vara utan.

Jag utmanar alla Er därute att haka på min utmaning. En eller två månader, välj själva.

P.s. jag avslutar givietvis januari med lite shopping de få dagar som är kvar... :-)


Kommentarer
Postat av: JETS

Nja, jag tror jag avstår... ;) Fast jag har faktiskt tänkt att försöka mig på det någon gång. Just nu passar dock inte så bra - jag är alldeles för sugen på vårkläder, haha... Men, jag ska, någon gång. Kanske till sommaren..?

2009-01-30 @ 16:43:17
URL: http://jets.blogg.se/
Postat av: nattvinge

Lycka till! Jag tar 1 månad till en början :-)

2009-01-31 @ 14:38:11
URL: http://nattvinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0